سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخشی از سخنرانی اخیر خود به تمایل شدید اسرائیل برای آغاز جنگ علیه لبنان و نگرانی این رژیم از بازدارندگی حزب‌الله اشاره و تاکید کرد: اسرائیل همچنان دشمن، خطر و تهدیدی است که باید نسبت به آن هوشیار بود، این رژیم طی هفته‌های گذشته به دنبال استفاده از فرصت‌ها برای جنگ علیه مقاومت و اطراف آن بود و ما تهدیدهای اسرائیل را شنیدیم. اسرائیل این اوضاع را فرصتی برای حمله به مقاومت در لبنان و اعمال فشار بر آن می‌بیند و ممکن است که از برخی فرصت‌ها برای برخی اقدامات خصمانه سوء استفاده کند، اسرائیل همچنان چشم به خاک و نفت ما دوخته است و همچنان حزب‌الله را بزرگترین خطر برای خود در منطقه می داند.


وی با تاکید بر اینکه ” دشمن باید نگران باشد و مرتکب هیچ محاسبات اشتباهی نشود"، گفت: دشمن می‌داند که نمی‌تواند ما را دچار بیم و هراس کند و می‌داند که مقاومت در هر زمان آمادگی بالای خود را حفظ می‌کند.

آنچه در این بخش از سخنرانی دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان به آن اشاره شد، دو محور داشت، اول تلاش و برنامه‌ریزی اسرائیل برای آغاز جنگ جدید با لبنان و دوم نگرانی‌های این رژیم از توان بالای نظامی حزب‌الله که توجه به هر دوی این مسایل در شناخت بخشی از تحولات منطقه‌ای در متغیرات پیچیده کنونی لازم است.


موضوعات: سیاسی
[یکشنبه 1395-02-26] [ 12:18:00 ب.ظ ]